هر روز هفته شنبه تا چهارشنبه ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰

یو پی اس سینوسی

یو پی اس سینوسی

یو پی اس سینوسی

سیستم یو پی اس برای ذخر انرژی الکتریکی در باتری بکار برده می شود.

دستگاه یو پی اس بر حسب معمول از ۲ عدد باتری سیلد اسیدی برخور می باشند که انرژی الکتریکی برق شهری را از طریق یک تغییر دهنده برق متناوب به برق جریان مستقیم گرفته و در خود ذخر می کند.

جریان برق شهری (AC)دارای منحنی سینوسی می باشد و لوازم الکتریکی که  متصل به برق شهری هستند هم بر این زمینه طرح ریزی می شوند و در حالت ناهمسانی فاز خیلی و متجاوز از ۵/. درصد فرکانس و ۳ درصد ولتاژ وارده به لوازم در رابطه با برق متناوب AC معیار، لوازم الکتریکی داغ شده و نویز تولید می کند و طول عمر آن کاستی می یابد و دچار خرابی می شود.

در کثیری از اوضاع بکارگیری از یو پی اس برای ما اجباری می شود و در حالاتی ناشدنی است.

شرکت رسام یو پی اس : یو پی اس سینوسی

یو پی اس

یو پی اس سینوسی

در این زمان حتی در خانه های کوچک نیز یک عدد یو پی اس در حال کار کردن می باشد که سبب صرفه جویی در استفاده برق شهری در مدت پیک و محافظت از لوازم الکتریکی از آسیب های الکتریکی می شود.

الکتریک مصرفی لوازم برقی لازم است دارای منحنی متناوب سینوسی باشد و اغتشاشات الکتریکی آن کمتر از ۰۵/. درصد باشد.

بردهایی که اینگونه ثبات فرکانس را پدید آورد بطور کلی دارای طرح ریزی خاصی هستند و از رساناها و لوازم با نوع و از نظر کیفیت خیلی بالا بهره می گیرند.

علاوه براین برد مداری این دستگاه لازم است تجهیز شده به استابلایزر باشد تا نوسانات برق شهری را هم معدوم نموده و آنرا به حالت موج سینوسی استاندارد به بار تحویل دهد.

یو پی اس سینوسی

برد پر قدرت

بکارگیری از برد پرقدرت از طرفی، اینورترهای با کیفیت خیلی خوب از طرف دیگر و بکار گیری از باتری با فن آوری پیشرفته تر سبب آن می شود که یک یوپی اس(ups) توانایی آن را داشته باشد که برای زمان دست کم ۴ ساعت برقی متناوب و استانداردی را پدید آورد.

از روی اینکه الکتریک ذخر شده در باتری همانا برق مستقیم DC می باشد، معمولاً با سپری شدن زمان و خالی شدن باتری، ولتاژ باتری کاهش یافته و نیز جریان اندکی را پدید می آورد و در آخر شکل دامنه موج در خروجی AC متناوب با افت دوچار شده و به اصطلاح جریان خروجی شبه سینوسی می شود.

برای ممانعت از این حادثه، ولتاژ لازم است در مدار دوباره تصحیح شود ، فرکانس اصلاح شده و در عین حال مطمئن حاصل شود که جریان خروجی هم هماهنگ با لوازم برقی است.

کشیدن جریان زیاد سبب گرم شدن لوازم برقی و جریان کم و پایین نمی تواند لوازم برقی را روشن کند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...