هر روز هفته شنبه تا چهارشنبه ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰

اطلاعاتی تکمیلی درباره دستگاه یو پی اس

اطلاعاتی تکمیلی درباره دستگاه یو پی اس

یو پی اس برگرفته از كلمات Uninterruptable Power System به معنی سيستم مولد برق بدون وقفه مي باشد و همانطور كه کلمات ذکر شده مشخص است وظیفه ی این نوع دستگاه :
1- اصلاح برق با كيفيت بهینه است
2- و همچنین وظیفه دیگر آن پشتيباني کردن منبع برق در زمان قطع برق شهری می باشد

اولین وظیفه ی یو پی اس بهیه سازی شرایطی است که توسط اعواج یا همان نویز ( (nois ایجاد میشود. طبق مطالعات انجام شده بدست شرکت آی بی ام ( IBM ) لپ تاپ ها و کامپیوترهای خانگی در ایالات متحده میانگین در هر ماه 128 بار این سیستم ها تحت تاثیر مشکلات ناشی از برق شهری بوده. این نوع اختلالات که در بین آنها ولتاژهای اضافی و ولتاژ های لحظه ای منجر به آسیب رسانی به سخت افزار سیستم میشود و نوع اختلال کاهش لحظه ای ولتاژ و قطعی برق باعث حذف یا اسیب رسیدن به داده ها میشود.
با اين دیدگاه منشأ 48.5% از عوامل از بين رفتن داده ها و دیتاها به علت اختلالات موجود در برق شهر مي باشد.واضح است که اين مشكلات در ایران درصد بالاتري را به خود اختصاص داده است.پس بعنوان يكی از عمده وظيفه دستگاه یو پی اس UPS بايد در حالت وجود هرگونه اختلال و مشکل در برق شهر نسبت به اصلاح آن و حذف مشكلات ناشي از برق شهر اقدام نمايد.به یاد داشته باشیدکه عمده اين مشكلات خارج ازحيطه مصرف كننده كامپيوتر بوده و عملا” حذف آن مكان پذير نمي باشد.مانندعواملی چون دوري يا نزديكي مصرف كننده به پست هاي توزيع , وجود مصرف كننده هایی نظير آسانسور,كولر گازی,دستگاه فتوكپي هم فاز با برق یو پی اسUPS, وجود دستگاههاي صنعتي نظير ماشين هاي تراش ماشين هاي پرس… در كارخانجات هم مكان و يا مجاور, بكارگيري ابزار و ادوات برقي نظير دريل در محل ومكان استفاده از كامپيوتر و يا مصرف كننده هائي با منابع تغذيه سوئيچينگ در مكان استفاده از كامپيوتر كه در آخر ما را به استفاده از UPSرهنمون مي سازد.

در مورد وظیفه دوم ذکر شده برای یو پی اس, این دستگاه بايد بعنوان تامیین کننده برق در زمان قطعی برق ايفاي نقش کند . از آنجا كه در زمان های مختلفی در كشور مشكلات خاموشی برق در مقابل دیگر عوامل موجود در شبكه برقی کشور نقش مهمتری ایفا میکند , اين تصور نادرست ایجاد شده است كه یو پی اس 
UPS ) منحصرا” در نبود برق شهر بايد مورد استفاده قرار گيرد. در هر صورت امروزه كامپيوتر و سیستم های کامپیوتری در كشورمان نقشي پراهمیت تر از يك واژه پرداز در سازمان را ايفاء مي نمايند و به سمت سيستمهاي on-line تغيير جهت داده اند و در اينحال قطع برق حتی برای لحظاتي كوتاه هم خوشایند این گونه از سيستمها نمي باشد و ضرورت استفاده از مولد برق بدون وقفهیوپی اس را چندین برابر مي نمايد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...