هر روز هفته شنبه تا چهارشنبه ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰

قطعي خودکار يو پي اس

قطعي خودکار يو پي اس

قطعي خودکار يو پي اس

يکي از خاصيت هاي با ارزش سيستمهاي يو پي اس بالاخص وقتي که براي برق رساني کامپيوتر مورد استفاده قرار مي گيرد خاصيت قطعي خودکار مي باشد. اين خاصيت به يوپي اس (يو پي اس) اجازه ميدهد که قبل از تمام شدن وقت پشتيباني باتري يو پي اس کامپيوتر شما را خاموش کند. تصور کنيد که يک کامپيوتر بدون ويژگي خاموش شدن خودکار مشغول کاراست. ناگهان برق مي رود و يو پي اس از انرژي باتري استفاده مي کند و قطع برق در حالي که هيچکس حضورندارد تا کاري برروي کامپيوتر انجام دهد ادامه مي يابد. بالاخره انرژي باتري يو پي اس نيزبه اتمام ميرسد و خروجي يوپي اس قطع مي گردد و کامپيوتر نيز ناگهان خاموش مي شود. دراين حالت تمام کاري که يو پي اس انجام داده است ايجاد تاخير درخاموش شدن اجتناب ناپذير کامپيوتر بوده است و نه بيشتر و اين درحالي است که ممکن است هنوزبرنامه فعالي وجود داشته باشد که لازم است قبل ازخاموش شدن کامپيوتر به آن سر و سامان داد.
معمولا يکيو پي اس باقابليت خاموش کردن اتوماتيک ، از کنترل نرم افزاروسخت افزار که ميکرو پروسسورآنرا به کامپيوتر وصل مي کند استفاده مي نمايد. مي توان پارامترها را به گونه اي تنظيم کرد تا اگر قطعي برق براي مدت زيادي ادامه داشته باشد يو پي اس ، کامپيوترتان را خاموش کند. براي مثال ممکن است شما بخواهيد کامپيوترتان تا زماني که 80% باتري تخليه شده است از انرژي باتري استفاده کند و سپس يو پي اس ،کامپيوتر شما را خاموش کند. در اين لحظه نرم افزار يوپي اس يک فرآيند خاموش سازي را فعال خواهد کرد تا برنامه هاي شما را بسته و سيستم را غير فعال نمايد. همچنين اگر يو پي اس داراي قابليت shutdownباشد خود نيز مي تواند خاموش شود.
البته اگر شما هيچگاه بدون ملاحظه برنامه اي را برروي کامپيوتر خود اجرا نکنيد و مراقب باشيد که وقتي نيازي به کامپيوتر نداريد آنرا خاموش نماييد، احتمالاً به اين ويژگي نيازي نخواهيد داشت. ولي داشتن آن هنوز يک قابليت مفيد است. زيرا عده بسيار کمي از مردم کامپيوتر خود را زماني که بايد، خاموش مي کنند.
توجه:
اين ويژگي عاري از خطا نيست. ساختار بعضي ازبرنامه هاي کاربردي کامپيوتر ضعيف است و نمي توانند به درخواستي به پيامي که از طرف سيستم عامل براي بستن خود دريافت مي کنند پاسخ مناسب دهند. اگر شما فايل بازي داريد و کامپيوتر را ترک مي کنيد (کاري که هرگز نبايد انجام دهيد) ممکن است نرم افزار به جاي بستن فايل برروي جمله “آيا ميخواهيد اين را ذخيره کنيد؟” گير کند و ناچار شود سيستم عامل را براي خاموش کردن کامپيوتر ناگهان ازکاربياندازد. اکثر اوقات اين قابليت بسيار مفيد است ولي هيچگاه کار را به قضا و قدر نسپاريد. وقتي که کارتان تمام شد، فايل خود را ذخيره کنيد و برنامه را ببنديد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...